Nya Mina sidor
Från och med den 18 november har Mina sidor nytt utseende och nya funktioner.
På Mina sidor finns relevant information för dig som hyresgäst och sökande gällande kötider, avtal, betalningar och ärenden. Som hyresgäst kan du även registrera felanmälningar och ta emot meddelanden från oss på Bollebo avseende drift, nyhetsutskick och mycket annat.
Som sökande kan du göra och följa dina intresseanmälningar, ta del av visningsinformation och signera avtal om du blir aktuell som hyresgäst. Du hanterar hela din sökandeprocess på ett enkelt och smidigt sätt digitalt.
Under menyn "Kontaktvägar" på Mina sidor kan du själv styra över hur du önskar att bli kontaktad av oss. Relevant information kommer alltid att skickas ut till dig som notifieringar till Mina sidor.
Tänk på att e-postadress är en viktig kontaktuppgift för att kommunikationen från oss ska fungera, många meddelanden kommer endast skickas via e-post och/eller som Mina sidor notifiering.
Så här gör du för att komma in på Mina sidor första gången:
- Inloggning/registrering på Mina sidor gör du med BankID om du har ett fullständigt personnummer (ÅÅÅÅMMDD-NNNN).
- Saknar du BankID/fullständigt personnummer så hör av dig till oss så får du en aktiveringslänk via e-post.
- Om du administrerar någon annans sökande/hyresgästsidor vill vi också att du kontaktar oss.
- Vänligen notera att du inte kan använda samma inloggningsuppgifter som du gjort på våra gamla Mina sidor.
Viktigt att tänka på både för hyresgäster och sökande:
- Har du tidigare haft en medsökande till ditt konto behöver ni registrera er som medsökande med varandra på nytt på mina sidor.
- För att få mejl om lediga lägenheter som vi lägger ut är det viktigt att du skapar en ny bevakning som matchar det du söker. Din gamla bevakning har tagits bort i samband med att vi har uppdaterat Mina sidor.
- Kontrollera och uppdatera dina uppgifter, så att vi enkelt kan komma i kontakt med dig.
- Vi erbjuder och hanterar inte längre bytesannonser via mina sidor. Vi hänvisar till andra digitala kanaler för att hitta en eventuell bytespart.
- Avier för januari kommer att visas från och med mitten av december. Om du behöver tillgång till avin för december är du välkommen att ta kontakt med vårt kontor, så skickar vi dig en avi manuellt.
- Från och med avin för januari erbjuder vi e-faktura. Du kan redan nu ansöka om e-faktura via din internetbank. Även betalning via Kivra kommer att vara möjligt från och med.
Du ansvarar själv för att hantera dina inloggningsuppgifter på säkert sätt. Har du redan loggat in/registrerat dig enligt ovan så kan du bortse från det här meddelandet!
Välkommen in och bekanta dig med våra nya Mina sidor!