Konto- och köfrågor

 

Hur gör jag för att logga in på "mina sidor"?

För att logga in på mina sidor trycker du på den röda knappen "logga in" i det övre högra hörnet. Fyll sedan i ditt personnummer och ditt lösenord.

 

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

Gå in på "mina sidor" och klicka på knappen för glömt lösenord och följ instruktionerna. Om du får ett felmeddelande som säger att vi saknar möjlighet att skicka information till dig beror det på att vi inte har någon e-postadress registrerad på ditt konto. Vänligen skicka dina uppgifter via e-post till info@bollebo.se, så hjälper vi dig.

 

Jag har inte fått någon påminnelse om att förnya min kötid via mail, varför?

I samband med att vi startade upp vår nya hemsida våren 2019 slutade vi att skicka ut mail med påminnelse om att förnya kötiden. Det är upp till var och en att själv ha koll på när kötiden ska förnyas. Nu räcker det att man loggar in  på "mina sidor" för att kötiden ska förlängas. Man behöver alltså inte trycka på knappen "förläng kötid" som tidigare.

 

Hur gör jag för att ställa mig i er bostadskö?

Klicka här för att registrera dig.

 

Hur förnyar jag min kötid?

När du loggar in på "Mina sidor" förnyas kötiden automatiskt. För att behålla din kötid måste du logga in minst en gång per år. Det innebär att du inte längre aktivt behöver trycka på knappen "Förläng kötid". En sådan knapp finns inte längre. 

 

Hur lång kötid krävs det för att jag ska få ett bostadskontrakt hos er?

I snitt krävs det mellan 3-4 års kötid för att få ett bostadskontrakt hos oss. Kötiderna varierar beroende på vilket område det är man söker. 

 

Jag har inte varit inloggad på min sida det senaste året. Vad händer nu?

För att behålla din kötid måste du logga in minst en gång per år. Om inloggning inte sker inom 365 dagar avregistreras kötiden och kontot. Du kan då skapa en ny "min sida" och får därmed en ny kötid från dagens datum.

 

Jag har stått i er kö några år, vilken köplats har jag?

Vilken köplats man har hos oss varierar från lägenhet till lägenhet. När en lägenhet blir uppsagd publiceras den under en veckas tid på vår hemsida. Under den tiden kan alla i vår kö, oavsett kötid, söka lägenheten. När det har gått en vecka går vi igenom listan på de som har sökt lägenheten och den personen med längst kötid av de sökande får erbjudande först. Om nummer ett på listan tackar nej går vi vidare till nummer två och så vidare.

För att se dina köpoäng kan du logga in på "Mina sidor". Som inloggad kommer du till sidan för din kundstatus där du ser hur länge du har stått i vår kö samt vad din köpoäng är. En dag motsvarar en köpoäng.

 

Jag är i akut behov av en ny bostad, kan jag få förtur? 

Dessvärre har vi inte möjlighet att ta emot några förturer. Enligt vår uthyrningspolicy är det kötiden vi går på vid erbjudande av lägenhet.

 

Jag har blivit erbjuden lägenhet hos er två gånger, vad händer nu?

Enligt våra regler kan man tacka nej till en erbjuden lägenhet tre gånger oavsett om man har varit och tittat på den eller inte. Efter tre stycken nej-svar avaktiveras kontot och man får skapa ett nytt konto med en ny kötid. 

 

Ni hade nyligen en ledig lägenhet ute på hemsidan, men jag fick inget mail om det, varför?

I samband med att vi startade upp vår nya hemsida våren 2019 slutade vi att skicka ut mail till alla i vår kö när en ledig lägenhet publiceras på hemsidan. Nu finns istället möjlighet att skapa bevakningar när man är inloggad på "mina sidor". Man får då mail när lägenheter publiceras som matchar de kriterier man har angett, exempelvis lägenheter på 2 rum och kök.